HOME
VTX MST-1
1:16
0.8cc nitro motor



24-08-2007 M'n nitro truggy is binnen.. gauw onder de kap kijken.. 24-08-2007 De tweeversnellingsbak valt gelijk op, met de schijfrem ernaast.
24-08-2007 De 0.8cc motor, met trekstarter en chrome tuned-uitlaat. 24-08-2007 Het tankje. Die is wel wat klein, ik moet nog zien hoelang hij met een tankje doet.
24-08-2007 De aluminium olie-schokdempers, met schroefveren. 24-08-2007 Al met al een keurige wagen, netjes in het aluminium gestoken. Nu ga ik de elektronica op gang helpen, en de motor inlopen.
24-08-2007 Zo, de 27mhz ontvanger is eruit, en de Spektrum ontvanger zit er in. Nog even het beschermkapje op de versnellingsbak gezet, en de auto afgetankt met nitro. En dan nu naar buiten... 24-08-2007 Net terug van buiten, heb de wagen netjes in laten lopen, en eindelijk kon ik mijn rondjes gaan rijden...dacht ik. Na 3 minuten rustig rijden op het asfalt, breekt plots de uitlaat af. De bocht is los gekomen van het spruitstuk. Morgen even bellen naar de winkel...
25-08-2007 Nu de truck even niet rijdt door de uitlaat, kan ik rustig even de radiobox aanpassen. Hier heb ik de stekker gemaakt naar de accu. 25-08-2007 De accu is nu een 5-cellen AAA hump-pack (1000mAh), dit in plaats van 4 normale AAA baterijen in een houdertje. Dit komt met de stekker aan de buitenkant zodat ik 'm kan laden zonder de box open te hoeven maken.
25-08-2007 En zo zit het geheel nu. De aan/uit schakelaar is verwijderd, hij gaat nu aan/uit met de stekker. 25-08-2007 Ook maar gelijk een goede gloeistarter gehaald, deze heeft een losse 4200mAh sub-c cel er in, gaat ie lekker lang mee. Tevens zit er ook een voltmeter op die aangeeft waneer hij zwakker wordt en/of dat je gloeiplug defect is.
25-08-2007 Traditiegetrouw vervang ik ook de originele schokdemper olie door dunnere. Ik weet niet precies welke waarde er standaard in zit, ik schat 500 of zo. Wat er nu in gaat is 200, lekker dun. 25-08-2007 De eerste twee zijn af, en het veert een stuk soepeler, nu de andere twee nog, en dan de rijhoogte instellen. P.S.: de uitlaat is ingepakt om opgestuurd te worden voor garantie.
27-08-2007 (zucht) Ben ik de rijhoogte aan het aanpassen, kom ik het volgende tegen... de ophanging zakt niet even ver aan beide kanten... 27-08-2007 Na wat gezoek heb ik het gevonden, rechtsvoor zit een verkeerde draagarm, daardoor loopt de C-cup er op vast, en zakt de ophanging niet verder.
27-08-2007 Dus maar weer bellen met de winkel en het probleem uitgelegd. Foutje bij de montage. Ik kan de draagarm gewoon opsturen, dan wordt ie omgeruild. En dus staat de truck er nu zo bij... De draagarm is samen met de uitlaat opgestuurd. 30-08-2007 De spulletjes zijn vandaag binnen gekomen. Dus gelijk maar weer aan de slag.
30-08-2007 En zo zitten de draagarm en uitlaat er weer netjes onder. 30-08-2007 Zoals je ziet staat de ophanging links en rechts nu wel gelijk
30-08-2007 Hij staat er weer keurig bij. 30-08-2007
11-09-2007 Na het rijden vanmiddag bleek dat de dogbones er uit kunnen vliegen aan de achterkant. Ik had er al rubber ringetjes in gedaan, maar die zijn kennelijk niet dik genoeg. 11-09-2007 Dus van een stukje brandstofslang knip ik maar wat dikkere plakjes...
11-09-2007 En ik plaats ze aan beide zijden van de dogbone, zowel aan de diff kant, als aan de wiel kant. 11-09-2007 Klaar. Volgende keer tijdens het rijden even kijken of het goed zit.

De VTX is 17-10-2007 verkocht.