23-06-2009 Ik heb de rolbeugel verwijderd. Deze draagt totaal niet bij aan de stijfheid van het chassis, en zo is het makkelijker sleutelen. |
23-06-2009 En de brandstofleiding word nu met een tiewrap veilig weggehouden van de hete uitlaat. |
23-06-2009 Technisch een hele mooie auto he?! |
23-06-2009 En totaal iets anders dan de FG. Al heeft die ook zeker z'n charmes. |
23-06-2009 De kap is aan de beurt. Na een uurtje is alles afgeplakt. |
23-06-2009 Ook de buitenkant moest opnieuw beschermd worden daar de buitenlaag beschadigd was. |
23-06-2009 En dit is het resultaat. |
23-06-2009 Met bescheiden stickerwerk. |
23-06-2009  |
23-06-2009  |
23-06-2009 Het is toch echt wel weer een mooie combinatie van kleuren. Zeker met dit chassis. |
23-06-2009 En samen met de FG is het een mooie set. |
24-06-2009 Ik ben net uit mijn werk, en zit gelijk weer aan de RedCat. Nu is het tandwieldeksel aan de beurt. Die gaat mooi zwart worden. |
24-06-2009 Het is even wachten tot het deksel droog is...maar ik ben heel benieuwd hoe het staat. |
24-06-2009 Het deksel is nu droog genoeg om voorzichtig te plaatsen. En wat ziet dat er goed uit. Nu is het niet zo'n opdringerig wit blok. |
24-06-2009 Ja, ik ben dik tevreden. |
25-06-2009 Er is een hoopje elektronica voor de RedCat binnen gekomen. Een kill-switch, Y-stekker, en een voltspy. |
25-06-2009 De radiobox is open, en als eerste gaat de schakelaar er uit. |
25-06-2009 Vervolgens heb ik een uitgaande draad gemaakt aan de kill-switch. |
25-06-2009 Dan is alles op de ontvanger aangesloten, en de killswitch is in de radiobox geplaatst. |
25-06-2009 Aan de voorkant in het gat van de schakelaar is de draad van de accu doorgevoerd, en 1 kant van de Y-stekker. Zo kan ik de auto aan/uit schakelen, en de accu laden zonder de radiobox te hoeven openen. |
25-06-2009 Aan de achterkant van de radiobox heb ik een hoekje uit de box geknipt, en daar de uitgaande draad van de kill-switch doorgeleid. Die gaat richting motor. |
25-06-2009 Dan heb ik de motor opengemaakt, dit is nodig om de kill-switch aan te sluiten. |
25-06-2009 Hier zie je de draad om het blok heen naar boven, en vervolgens door een gat naast de bougiekabel naar binnen, en aangesloten op de uitknop. |
25-06-2009 Kappie er weer op, en de draad gefixeerd met tie-wraps. |
25-06-2009 Dit is het uiteindelijke resultaat, voorop de schakeling/laderaansluiting, bovenop de voltspy en BID-chip. Aan de zijkant de servodraden, en aan de achterkant de kill-switch draad. Binnenkort even kijken of de kill-switch werkt, ik heb nu geen tijd om dat te testen. |
26-06-2009 Ik heb de middag vrij en dus mooi de tijd om de kill-switch te testen. En dat is maar goed ook dat ik 'm eerst test, wan tde motor weet van geen starten. |
26-06-2009 Dus als eerste ingreep een van de aders doorgeknipt, en jawel hoor! in 1 ruk loopt de motor. Conclusie: er is iets mis. |
26-06-2009 Tijdens het werken met de truck valt mij op dat hij aan de bovenkant van de tank heel erg nat word van de benzine... |
26-06-2009 Na het verwijderen van de rubberdop word duidelijk wat het probleem is. Het gat is niet rond maar gehoekt. Na een telefoontje met RC-Pitstop kan ik 'm onder garantie omruilen, hij moet er dus af. |