TERUG
RedCat 'Rampage' MT
1:5
Brandstofmotor: 23cc / 3.8pk / 4WD


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8


23-06-2009 Ik heb de rolbeugel verwijderd. Deze draagt totaal niet bij aan de stijfheid van het chassis, en zo is het makkelijker sleutelen. 23-06-2009 En de brandstofleiding word nu met een tiewrap veilig weggehouden van de hete uitlaat.
23-06-2009 Technisch een hele mooie auto he?! 23-06-2009 En totaal iets anders dan de FG. Al heeft die ook zeker z'n charmes.
23-06-2009 De kap is aan de beurt. Na een uurtje is alles afgeplakt. 23-06-2009 Ook de buitenkant moest opnieuw beschermd worden daar de buitenlaag beschadigd was.
23-06-2009 En dit is het resultaat. 23-06-2009 Met bescheiden stickerwerk.
23-06-2009 23-06-2009
23-06-2009 Het is toch echt wel weer een mooie combinatie van kleuren. Zeker met dit chassis. 23-06-2009 En samen met de FG is het een mooie set.
24-06-2009 Ik ben net uit mijn werk, en zit gelijk weer aan de RedCat. Nu is het tandwieldeksel aan de beurt. Die gaat mooi zwart worden. 24-06-2009 Het is even wachten tot het deksel droog is...maar ik ben heel benieuwd hoe het staat.
24-06-2009 Het deksel is nu droog genoeg om voorzichtig te plaatsen. En wat ziet dat er goed uit. Nu is het niet zo'n opdringerig wit blok. 24-06-2009 Ja, ik ben dik tevreden.
25-06-2009 Er is een hoopje elektronica voor de RedCat binnen gekomen. Een kill-switch, Y-stekker, en een voltspy. 25-06-2009 De radiobox is open, en als eerste gaat de schakelaar er uit.
25-06-2009 Vervolgens heb ik een uitgaande draad gemaakt aan de kill-switch. 25-06-2009 Dan is alles op de ontvanger aangesloten, en de killswitch is in de radiobox geplaatst.
25-06-2009 Aan de voorkant in het gat van de schakelaar is de draad van de accu doorgevoerd, en 1 kant van de Y-stekker. Zo kan ik de auto aan/uit schakelen, en de accu laden zonder de radiobox te hoeven openen. 25-06-2009 Aan de achterkant van de radiobox heb ik een hoekje uit de box geknipt, en daar de uitgaande draad van de kill-switch doorgeleid. Die gaat richting motor.
25-06-2009 Dan heb ik de motor opengemaakt, dit is nodig om de kill-switch aan te sluiten. 25-06-2009 Hier zie je de draad om het blok heen naar boven, en vervolgens door een gat naast de bougiekabel naar binnen, en aangesloten op de uitknop.
25-06-2009 Kappie er weer op, en de draad gefixeerd met tie-wraps. 25-06-2009 Dit is het uiteindelijke resultaat, voorop de schakeling/laderaansluiting, bovenop de voltspy en BID-chip. Aan de zijkant de servodraden, en aan de achterkant de kill-switch draad. Binnenkort even kijken of de kill-switch werkt, ik heb nu geen tijd om dat te testen.
26-06-2009 Ik heb de middag vrij en dus mooi de tijd om de kill-switch te testen. En dat is maar goed ook dat ik 'm eerst test, wan tde motor weet van geen starten. 26-06-2009 Dus als eerste ingreep een van de aders doorgeknipt, en jawel hoor! in 1 ruk loopt de motor. Conclusie: er is iets mis.
26-06-2009 Tijdens het werken met de truck valt mij op dat hij aan de bovenkant van de tank heel erg nat word van de benzine... 26-06-2009 Na het verwijderen van de rubberdop word duidelijk wat het probleem is. Het gat is niet rond maar gehoekt. Na een telefoontje met RC-Pitstop kan ik 'm onder garantie omruilen, hij moet er dus af.

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8