TERUG
HPI MT-2
1:10
Brandstofmotor: 2.54 cc


1 | 2 | 3

19-11-2021 Juli 2016...toen heb ik mij voor het laatst bezig gehouden met r/c. Onlangs heb ik voor een vriend zijn Kyosho Inferno NEO opgeknapt en dat gaf toch wel weer jeuk om zelf ook iets te hebben. Dus heb ik voor weinig een opknap HPI MT2 gekocht. Dit is mijn derde MT2, en de tweede in exact deze uitvoering. 19-11-2021 Op het eerste oog ziet hij er nog niet zo slecht uit. Maar gezien de prijs en het 'zo meenemen' motto van de verkoper is er vast wel iets aan de hand.
19-11-2021 Wat gelijk opvalt na het demonteren van de motor is dat deze een tijdje niet goed vast heeft gezeten. Dat is te zien aan de slijtsporen op het chassis en de uitgelubberde schroefgaten. Daar zal ik iets op moeten verzinnen. 19-11-2021 Alle elektronica is nog origineel, de SF-1 servo's, de RF-1 ontvanger, en de TF-3 27Mhz zender. Daar gaat wel het een en ander van vervangen worden.
19-11-2021 Er is niet veel kapot, het is voornamelijk vies. 19-11-2021 De T-15 motor. Ook nog origineel. Het luchtfilter ga ik door een origineel HPI sportfilter vervangen, die kleintjes zijn niet al te best.
19-11-2021 De 2-schoens koppeling ziet er nog wel goed uit zij het wat vettig. 19-11-2021 En daar is al een addertje onder het gras vandaan gekomen. De conische klemring onder het vliegwiel ontbreekt. Feitelijk is dan de krukas niet gekoppeld aan de koppeling, geen overbrenging dus.
19-11-2021 De MT2 is nu geheel gedemonteerd, ik ben geen andere schokkende zaken tegen gekomen. Diverse onderdelen en toebehoren zijn besteld. Volgende klus is alles schoonmaken. 19-11-2021 De motordelen liggen veilig apart.
19-11-2021 En de kleine schroeven e.d. in aparte bakjes. De Diffs heb ik open gehad maar die zijn nog heel en goed in het vet, demonteren is onnodig en veel vies werk. Laat maar lekker in elkaar zitten. 20-11-2021 Vandaag zijn alle onderdelen gesopt en schoon. De schroefjes zitten in een pot met remreiniger te weken. af en toe schudden en het vuil en vet vliegt er af.
20-11-2021 Dan het leukste werk, de schone auto weer opbouwen. 20-11-2021 De Slipperclutch en rem installatie...
20-11-2021 De voor en achter draagarmen. Het loopt voorspoedig tot nu toe. 20-11-2021 De brandstoftank en voorbumper zitten er op. Ook zijn de wielophangingen compleet af nu.
20-11-2021 De radiobox gaat er op. Alleen de servo's zitten er aan, nog geen ontvanger of batterijen. Dat komt nog. 20-11-2021 Mooi gezicht he?! Die schone MT2.
20-11-2021 De ZGAN Spektrum DX4C zenderset is binnen. zo'n set heb ik eerder gehad en die werkt erg fijn. Hier zie je de SRS4210 ontvanger. De 'Bindkey' zit in het Disable slot om de AVC (traction control) uit te zetten. 20-11-2021 Ook zet ik deze Spektrum servo's er in, die had ik nog liggen van vroegah. Dit doe ik omdat de HPI servo's blijven trillen op deze ontvanger.
20-11-2021 En ik heb de uitgang van de antenne op een betere plek gemaakt. In het deksel van de ontvanger i.p.v. het batterij deksel, anders zit je elke keer met de antenne te klooien bij het wisselen van de batterijen. Het ontvanger deel hoeft nagenoeg nooit open. De antenne is ook nog langer rechtop zo. 20-11-2021 Zo. Het rollend chassis is klaar en helemaal in orde. Nu is het wachten op enkele motor onderdelen en dan kan ik verder.
12-12-2021 Gisteren heb ik een berg onderdelen gehaald, onderandere voor de MT2. 12-12-2021 Het motorblok gaat zover mogelijk opgebouwd worden. Helaas is de trekstarter achtergebleven bij de winkel...die komt dus later.
12-12-2021 Het vliegwiel zit weer stevig op zijn plek dankzij de nieuwe conische klemring. 12-12-2021 En met koppeling, clutch bell, en cilinderkop begint het alweer ergens op te lijken.
12-12-2021 Het sportluchtfilter is aan de beurt. 12-12-2021 Het in geoliede binnenschuim...
12-12-2021 ...met daaromheen het droge buitenschuim, en afdekplaat op de kop. 12-12-2021 En zo zit ie dan op z'n plek. Helemaal mooi.

1 | 2 | 3