TERUG
HPI MT-2 G3.0
1:10
Brandstofmotor: 3.0 cc


1 | 2 | 3

25-03-2009 Het is al weer enige tijd geleden dat ik mij bezig heb gehouden met de hobby. Maar zoals je ziet heb ik weer een nieuwe auto. Een HPI MT-2 G3.0 25-03-2009 Ik heb voor de blauwe uitvoering gekozen...
25-03-2009 Mooi apparaat hoor, zwaar zat voor mijn milde offroad werk. He?! wat zit er in dat pakketje?! Een RotoStart?! Dat klopt niet, hij hoort een trekstarter te hebben... 25-03-2009 ...En er zit ook een RotoStart Backplate op. Ik heb daar over gebeld met de winkel en het blijkt een foutje van de fabriek te zijn. Ik krijg kosteloos een trekstarter toegestuurd, de RotoStart mag ik houden.
25-03-2009 hij is nog zo mooi schoon... 25-03-2009 ...en de bodem onbeschadigd, het is bijna zonde om er mee te gaan rijden..
25-03-2009 25-03-2009
25-03-2009 Dit is het 'startpakket' wat ik erbij heb gekocht. Leuk uitgebreid setje voor een aantrekkelijke prijs. 30-03-2009 Vandaag zijn (na een paar keer de postbode gemist te hebben) dan eindelijk de onderdelen binnen, waaronder de trekstarter.
30-03-2009 En intussen zijn ook nog een voltspy (Fusion FSBC-02) en een Y-kabel aangekocht. Ik heb gewacht met monteren tot ik alles binnen had. 30-03-2009 De radiobox gedemonteerd, nu nog alles hierin zien te krijgen.. 1 voordeel, hij hoeft daarna niet meer zo snel open.
30-03-2009 Allereerst die storingsgevoelige schakelaar er uit, die ga ik toch niet gebruiken. 30-03-2009 Vervolgens de electronica aansluiten en er in passen... en een klein hoekje uit het deksel geknipt zodat de draadjes naar buiten kunnen.
30-03-2009 Ja dat gaat passen, maar er is niet veel speling. Zo. Dan de fail-safe instellen, dan kan ook die er in weggewerkt worden. 30-03-2009 De radiobox kan nu dicht. De fail-safe zit er in, de draadlus maakt het mogelijk om de auto van buitenaf te laden, en tevens is dat ter vervanging van de aan/uit schakelaar. De Voltspy werkt ook en geeft aan dat de accu vol is.
30-03-2009 De auto wordt een halve slag gedraaid, en nu gaat de trekstarter er onder. De brandstofslangen los, en de schroefjes uit de motorsteun..... 30-03-2009 ...even de servostang los en demperschroef eruit, en dan is het blok los.
30-03-2009 De rotostart backplate er af... 30-03-2009 ...en de trekstarter erop, met een beetje locktite op de schroefjes voor de zekerheid.
30-03-2009 Ik heb even de werking gecontroleerd en dat is dik in orde dus kan het blokje er weer op. Vastgeschroefd, uitgelijnd, aangesloten, en geborgd. 30-03-2009 De truck is nu klaar om z'n eerste meters te rijden...en ik hoop dat ik daar snel tijd voor heb.
01-04-2009 Vandaag ben ik sneller dan verwacht overgegaan tot de aankoop van een Spektrum systeem. Dit is dan wel het zelfde (oude) type als ik had, maar hij is nieuw en was erg goedkoop. 01-04-2009 Ja hoor, netjes en compleet, snel inbouwen die ontvanger...
01-04-2009 Ook nog even die zwarte afdekplaat van het stuur afgehaald, dit is zoveel mooier zo. En dan de batterijen er in. 01-04-2009 Vervolgens weer de radiobox overhoop halen, de failsafe kan er uit, de HPI ontvanger ook...
01-04-2009 Dankzij de AUX aansluiting op de Spektrum ontvanger kan ik Voltspy rechtstreeks aansluiten voor nu... Ik blijf het Y-kabeltje gebruiken om de accu van buitenaf te kunnen laden. 01-04-2009 Dan even de zender met de ontvanger paren en afstellen. Leuk klusje hoor trimmen, travel en brake mixer instellen...Nog even op de zender "MT2" in het display zetten.
01-04-2009 Alles werkt naar behoren, en is netjes weg gewerkt, de radiobox kan weer dicht. En de originele HPI onderdelen die overblijven kunnen weer in de doos. 01-04-2009 Straks nog de Failsafe te koop zetten op internet, die heb ik nu toch niet meer nodig.

1 | 2 | 3