TERUG
HPI MT-2 G3.0
1:10
Brandstofmotor: 3.0 cc


1 | 2 | 3

31-05-2009 De achterophanging is er af en nu kan het diff demonteerd. 31-05-2009 Nog even voelen of het probleem zeker weten in het diff zit...
31-05-2009 31-05-2009
31-05-2009 Het pinion en grote tandwiel zijn nog in orde. 31-05-2009 Dus moet het diff echt helemaal open en uit elkaar gepeuterd.
31-05-2009 Even later liggen de tandwielen op tafel... en wat er aan de hand is word al snel duidelijk. 31-05-2009 Er zijn een aantal tandjes afgebroken. Die tandwielen moeten even besteld worden.
31-05-2009 Ik besluit om de auto helemaal te strippen en schoon te maken zodat ik 'm kan controleren. 31-05-2009
31-05-2009 31-05-2009
31-05-2009 31-05-2009 De verschillende delen zijn weer schoon en kunnen weer in elkaar gezet worden...
31-05-2009 31-05-2009
31-05-2009 Nog even een nieuwe schroef in de fusee draaien en de voorkant is weer helemaal in orde. 31-05-2009 Tja, en dan?! Hij zit weer goed in elkaar...alleen de achterophanging kan er niet opgezet worden omdat het diff eerst gemaakt moet worden...
31-05-2009 Maar zo ziet het er ook niet uit... 31-05-2009 Dus heb ik de achterophanging er los onder gezet. Kan de MT2 toch gewoon op z'n wielen staan.
31-05-2009 En zo staat hij te wachten op z'n nieuwe onderdelen... 31-05-2009 ...met op de achtergrond de grote FG waar ik nog steeds niet mee gereden heb.
06-06-2009 Vandaag is de tandwielenset aangekomen, het is een klein klusje om die er gelijk maar even in te zetten. 06-06-2009 De nieuwe kleine tandwielen er in.
06-06-2009 Dan de grotere op het kroonwiel monteren. 06-06-2009 Even wat vet er in en het diff kan weer dicht.
06-06-2009 Het diff weer in de ophanging. De dogbones er uiteraard ook weer in. 06-06-2009 Vervolgens kan het geheel weer op de auto gemonteerd worden.
06-06-2009 En zo staat het chassis er weer tip-top in orde bij. 06-06-2009 Kappie er op, en klaar is ie weer.

(13-06-2009 is de MT2 verkocht)


1 | 2 | 3