HOME
FG Monster truck
1:5
Benzinemotor 26cc

1 | 2 | 3 | 4 | 5

15-03-2006 Maar zo zit het toch beter. 15-03-2006 Nu zit de truck weer in elkaar, en staat hij er knap bij.
03-04-2006 Stond de truck er net nog netjes bij.... 03-04-2006 Dat is nu, na de meeting van zaterdag, wel anders. Op deze foto is de monster-bumper al voor het grootste gedeelte recht getrokken, hij zat namelijk klem tussen de wielophanging. Ook liggen 3 van de 4 lampen eruit.
03-04-2006 De Bull-bar is ook kapot, deze is op een las gebroken. Van de week ga ik kijken of ik dat ergens opnieuw kan laten lassen. 03-04-2006 Na wat rake klappen met een hamer is de Monster-bumper al weer aardig in vorm, al zie je wel dat hij een tik heeft gehad. Ik wacht eerst de meeting van 7-mei af voor ik 'm vervang.
03-04-2006 Nu er nieuwe onderdelen besteld moeten worden, loop ik gelijk de hele truck maar na....kan ik 'm ook gelijk goed schoonmaken. 03-04-2006 Alles is nu lekker schoon...maar wat moest nou waar?
04-04-2006 Zojuist heeft mijn vrouw een set lampjes opgehaald, en natuurlijk zijn ze gelijk in de houders gezet. 05-04-2006 Vandaag heb ik de "bling" aardig kunnen herstellen. De lampen zijn weer met elkaar uitgelijnd, en het geheel is weer aan elkaar gezet.
05-04-2006 De bullbar heb ik niet laten lassen, ik heb er per kant twee gaten in geboord, en boutjes er doorheen gedaan. De Monster-bumper heeft nog wat correctie tikken gekregen, en is nagenoeg weer recht. 16-04-2006 Vandaag na de meeting in Poeldijk merkte ik dat het Diffrentieel tandwiel iets los was gekomen. Die zet ik van de week wel even vast.
19-04-2006 Nou vanmiddag maar even het diff uitgebouwd. 19-04-2006 En de boel schoongemaakt, ontvet, en 4 nieuwe schroeven met Locktite vast gezet. Nu zal het wel moeten blijven zitten.
07-05-2006
Het diffrentieel van de truck was weer geplaatst en fuctioneert weer naar behoren.
En zo was alles klaar voor de meeting in Geldermalsen. Echter eenmaal aangekomen begon de meeting al met startproblemen, de truck weigerde geruime tijd te starten. Uiteindelijk is hij toch gaan lopen, en kon er gereden worden. Vrijwel direct drifte hij van de baan af en belande onder de gele hekken, waarvan nu flink wat verf op de kap zit. De baan bestaat uit een harde klei laag, met een losse toplaag, dit geeft een slechte grip met monster-banden. Daarbij komen de tweewielaandrijving en het grote vermogen ook nog eens bij als hadicap.
De truck bleef tussendoor nogal eens afslaan, en wilde dan maar weer moeizaam starten. Dus na nog een keer onder het hek te zijn gekomen, en een keer uit de kombocht te zijn gevlogen (waarbij hij vol op de neus terecht kwam en de chrome bumper en bull-bar strak tegen de kap verboog) ben ik maar gestopt met de FG. Eerst maar eens thuis nakijken.

09-05-2006
Vandaag ben ik lekker een dagje vrij van mijn werk en dus kan ik de FG schoonmaken en de schade opnemen. Omdat ik toch de truck helemaal uit elkaar heb, heb ik gelijk de chrome bumper en bull-bar weer recht gebogen/gemept. Ik heb ook de carburateur er af gehaald en helemaal schoongemaakt, En toen ik de truck weer in elkaar had ben ik 'm in de tuin gaan proberen. Het duurde wel iets langer voor hij starte, maar uiteindelijk sloeg hij aan. Het is nog niet helemaal in orde maar wel beter. Ik ben mij nog aan het verdiepen in de verschillende oplossingen
09-05-2006 Hier zie je hoe de "Bling" er weer mooi onder zit, en netjes recht ook weer. Nu nog het motorprobleem uitzoeken, en dan kunnen we weer naar de volgende meeting (dat is op 21-5-2006 te Hoek van Holland).
11-05-2006 De MT op de weegschaal. 12,8kg. Dat is met accu, en halve tank benzine. 13-05-2006 Zojuist is mijn bij PaSe-Tuning bestelde uitlaat binnen voor de MT. Een driekamer uitlaat van Carson/Mielke.
13-05-2006 En natuurlijk moet hij er gelijk op gezet worden. 13-05-2006 Kap er op, past ook prima.
24-09-2006 Tijdens de meeting van 24-09 is door een koprol mijn uitlaat er voor de tweede keer afgeknald, en heeft daarbij mijn choke hendel afgebroken. En door diezelfde koprol is er ook een stuk uit mijn kap gebroken. 21-10-2006 Omdat de uitlaat nogal gevoelig is voor verkeerd landen e.d. heb ik besloten om de originele weer terug te plaatsen.
21-10-2006 Eindelijk heb ik even tijd om aan de FG te werken, gelijk even kijken naar de haperende trekstarter. 21-10-206 Blijkt een braampje te zitten aan de startschijf, even met een mesje verwijderen... zo, klaar.
21-10-2006 En bij wijze van proef heb ik de truck verlaagd, staat wel gaaf. 21-10-2006 Zal off-road alleen niet zo presteren, on-road ligt ie als een blok.
26-10-2006 Vandaag mijn bestelde slicks binnen gekregen. Zo werd het geleverd, dat werd lijmen dus... 26-10-2006 Maar uiteindelijk mag het resultaat er wel zijn, toch?!
26-10-2006 Van het weekend maar eens on-road gummen met het ding, kijken wat ie doet... 26-10-2006 Stoer he?! lekker breed en laag..
1 | 2 | 3 | 4 | 5