HOME
FG Monster truck
1:5
Benzinemotor 26cc, 4.1PK

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8

20-06-2009 Zoals verwacht heb ik vandaag de spulletjes gehaald om het remsysteem naar behoren te kunnen monteren. 20-06-2009 Met name deze klembusjes had ik zeer dringend nodig.
20-06-2009 Vervolgens kan ik aan de gang met de servo bevestigingen. 20-06-2009 Dat moet even goed uitgedacht worden want op de een of andere manier past het niet hetzelfde als op mijn vorige FG.
20-06-2009 Zo zat het bij de vorige ook...waarom kan dat nu niet meer dan?! Aha! De stang van deze hoofdremcilinder is korter. 20-06-2009 Dus boor ik een gat extra in de aluminiumplaat, probleem opgelost.
20-06-2009 Nu zit de hoofdremcilinder een centimeter dichterbij de servo, net genoeg om het probleem op te lossen. 20-06-2009 En na een hoop proberen, meten en passen. staat het er zo bij. Helaas heb ik vandaag doordat ik op pad was de postbode gemist. Die had o.a. de vul- en ontluchtingsset bij zich.
22-06-2009 De spullen die ik gisteren gemist heb, heb ik vandaag wel ontvangen. De bullbar, 8 lampen, en de vul- en ontluchtingsset. 22-06-2009 Allereerst maar even de bull-bar er op. De 4 lampen moeten even wachten. Vanwege een verkeerde artikelomschrijving op de site van de winkel heb ik de verkeerde beugel gekregen.
22-06-2009 Dan aan de gang met de hydroremmen... 22-06-2009 Het systeem heb ik verschillende keren op verschillende manieren gevuld en ontlucht.... maar ik krijg er geen druk op.
22-06-2009 Wat ik ook probeer de zuigers reageren nauwelijks. van de week ga ik daar mee verder, want momenteel begin ik mijn geduld te verliezen. 22-06-2009 even een ontspannend klusje.. de lampen op de roll-bar zetten.
22-06-2009 Na zorgvuldig alles uitgemeten en voor geboord te hebben kunnen de lampen op de beugel geschroefd worden. 22-06-2009 En als die netjes recht zitten kunnen de reflectors en glazen er in gelijmd worden.
22-06-2009 En ze zitten op de roll-bar. Het kleed wel aan zo he?! 22-06-2009 Hij staat er al heel knap bij, nu nog de 'Monster' bumper en de juiste beugel zodat ik de voorste vier lampen ook kan monteren. Oja, en die remmen *zucht*.
23-06-2009 Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Weer aan de gang met de remmen. Wederom links en rechts goed ontlucht. 23-06-2009 Na het goed afvullen van het systeem even de wielen er op gezet, en er zit meer remfrictie in het systeem. Ik denk dat ik er op deze manier mee ga rijden, eerst maar even de blokken inremmen.
25-06-2009 De juiste lampbeugel is vandaag binnengekomen, die had ik in de tussentijd elders besteld. 25-06-2009 Dus heel het lampen spul er weer bij gepakt.
25-06-2009 De lampen zitten al snel netjes recht op de beugel. 25-06-2009 En niet veel later zitten de reflectors en glazen er ook in gelijmd.
25-06-2009 Zo komt het er dan uit te zien. De beugel is even voor de foto er op gelegd, deze wordt pas echt gemonteerd als de 'Monster Bumper' binnen is. 25-06-2009 Wel heeft de truck weer de traditionele amerikaanse vlag achterop zitten, wederom een stoffen exemplaar.
04-07-2009 Vandaag was het ontzettend warm, en wilden we even ontsnappen aan de warmte, hoe kan dat beter dan in de airco van de Volvo onderweg naar Bussem voor een killswitch. 04-07-2009 Eenmaal weer thuis wil ik eerst het chassis aanpassen om het sleutelen makkelijker te maken. Daar gaat ie dan...
04-07-2009 ...dit is het resultaat, een bereikbare moer, zonder het hele motorblok en alles er omheen te hoeven demonteren. 04-07-2009 Nu is de motorkap verwijderen een makkie.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8