HOME
FG Monster truck
1:5
Benzinemotor 26cc, 4.1PK

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8

03-06-2009 Die andere is er inmiddels af. Die ligt nu te weken in de reiniger en gaat zo te koop gezet worden. 03-06-2009 De standaardvoet er weer op...
03-06-2009 En ook de houder zit weer op z'n plek. 03-06-2009 Alleen het binnenstefilter wordt geolied, het buitenste niet. Dat ga ik nu even doen...ben zo terug.
03-06-2009 En zo kan het geheel erop zonder al te vieze vingers te krijgen. 03-06-2009 Nog even het hoesje er omheen, klaar. Zo. Nu vind ik eindelijk de rust met betrekking tot het luchtfilter.
09-06-2009 Weer heb ik een stapeltje leuke spullen gekocht. Ditmaal Aluminium motorsteunen, aandrijf-as hoezen. En een batterijhouder. 09-06-2009 Allereerst maar even de motorsteunen. De motor moet er af (logisch), dus heb ik de rolkooi al verwijderd.
09-06-2009 Dan moet de tussenplaat bij de achterophanging los. 1 schroef is genoeg. 09-06-2009 Zo, en dan ook de bedieningsstangen van de achterrem en carburateur af.
09-06-2009 Vervolgens de vier schroeven van de steunen er uit, en de motor komt los.. even de brandstofslangen afgekoppeld.... 09-06-2009 ...en dan ligt het blok op tafel.
09-06-2009 Aan de onderkant zien we de twee kunststof steunen. 09-06-2009 Twee boutjes later is de kleine steun er af... hier naast de nieuwe aluminium steun.
09-06-2009 En weer twee boutjes later zit de aluminium steun op z'n plek. 09-06-2009 Om de grote steun er af te krijgen is wat meer werk vanwege de tussen-as... Ook het lager moet overgezet.
09-06-2009 En dan zit ook deze aluminium steun op z'n plek, verzegeld met Lock-Tite. 09-06-2009 Nu wacht ik even met terug plaatsen van het blok. Ik ga de hoezen aanbrengen en kan de extra werkruimte wel gebruiken.
09-06-2009 Door de onderste bevestigingspen van het fusee te verwijderen kan je gemakkelijk de dogbones demonteren. Hier zie je de diff-cup al in het vet zitten. 09-06-2009 Dan is het een kwestie van hoezen over de dogbone, en terugzetten maar weer. Uiteraard zit ook de andere kant lekker in het vet. Tie-wraps er omheen, en klaar is deze kant.
09-06-2009 Dan de andere kant... 09-06-2009 Dogbone er uit, en hoesjes er omheen geschoven..
09-06-2009 invetten en terugplaatsen.... tie-wraps.. klaar. Het is zo simpel. 09-06-2009 Hier zie je de hoezen zitten, keurig stofvrije beschermde aandrijving zo.
09-06-2009 Dan kan de motor terug gezet en uitgelijnd, in de bodem gaan nu boutjes in plaats van schroefjes.. en uiteraard worden deze ook met lock-Tite geborgd. 09-06-2009 En als je dan heel goed kijkt dan zie je nog iets terug van de aluminium motorsteunen. Zonde dat je ze bijna niet ziet. Maar ja, als ze hun werk maar goed doen. De rolkooi er weer op. Achterwielen terugplaatsen. En de truck staat weer klaar.
11-06-2009 Ik heb vandaag een aluminium tandwiel meenemer gehaald. 11-06-2009 Het wiel gaat eraf om me meer ruimte te geven voor het klusje.
11-06-2009 Met het verwijderen van 1 C-clip komt het hele originele spul er af. 11-06-2009 En origineel bestaat het uit deze onderdelen, met links de nieuwe aluminium meenemer.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8