HOME
FG Monster truck
1:5
Benzinemotor 26cc, 4.1PK

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8

19-05-2009 Een doos bij RC-Pitstop, Zoetermeer vandaan...een hele grote doos...met daarin... een hele grote auto... 19-05-2009 Jawel, ik heb weer een FG MT gekocht. Hagelnieuw en zo ontzettend mooi.
19-05-2009 Het chassis is inmiddels bekend terrein, ik heb plannen zat ermee. 19-05-2009 De winkel was zo vriendelijk om de 40Mhz zenderset om te ruilen voor een Spektrum ontvanger.
20-05-2009 De doos heeft inmiddels een nieuw doel gevonden. Hij is nu een vrijstaande woning van mijn zoon, hahaha. 20-05-2009 Even een rondje om de truck heen. De aandrijfplaat is anders dan de vorige, de schijfrem is ook groter qua diameter. En standaard heeft hij nu een stalen primair-tandwiel.
20-05-2009 Het blok is nog exact hetzelfde, met de Zenoah G260RC1 20-05-2009 De radioplaat is ook nog zoals bekend en nog naar wens in te richten.
20-05-2009 De carburateur...schitterend mooi. 20-05-2009 Achter zit er ook die vervelende stabilisatorstang...die gaat er gelijk onderuit.
20-05-2009 De stang is er af, en nu de steuntjes nog... 20-05-2009 En even later is het er geheel af. Nu heeft de truck onafhankelijke ophanging achter, daardoor rijdt hij beduidend beter.
20-05-2009 Nog een verbetering voor het weggedrag, in elke velg een klein gaatje boren. Dan komen de banden beter terug in vorm en hab je geen last meer van platte kanten. 20-05-2009 Standaard word de truck geleverd met twee hardheden van banden, Medium achter en Hard op de voor-as. De truck rijd en stuurt veel beter als je dat omdraait, dus Hard achter, en Medium voor.
20-05-2009 Door de standaard montagewijze van de stuurstangen word de auto zenuwachtig in het terrein... 20-05-2009 ...als je de auto inveert sturen de wielen naar binnen. Dit is zeer nadelig in stuurgedrag tijdens het rijden...
20-05-2009 Door de stuurstangen van onder het fusse naar de bovenkant te verhuizen los je dit probleem op, en blijven de wielen netjes recht tijdens het inveren. 20-05-2009 Het is een heel klein klusje maar het geeft een geweldig effect.
20-05-2009 Dit is alles, de stuurstangen bovenop de fusee. 20-05-2009 Zo, dan heb ik de eerste verbeteringen al door gevoerd. Later zijn de schokdempers aan de beurt, die krijgen dunnere olie voor een betere respons.
21-05-2009 Hemelvaartsdag, lekker vrij. Dus 's-ochtends gelijk aan de FG begonnen. De schokdempers gaan nu dunnere olie krijgen. Eerst moeten de wieltjes er af. 21-05-2009 Dan kunnen de schokdempers er ook afgeschroefd worden.
21-05-2009 Even later liggen ze alle 8 op tafel. Zo los zijn ze toch flink groot. 21-05-2009 Vervolgens kunnen ze gedemonteerd worden zodat ik de losse dempers over hou zonder veren en andere onderdelen.
21-05-2009 Dan kunnen ze opengemaakt en leeg gekieperd. Vervolgens heb ik ze ondersteboven een tijdje laten uitlekken. 21-05-2009 De nieuwe dunnere olie erin. En goed opletten dat er geen luchtbelletjes achterblijven.
21-05-2009 Alle dempers zijn goed gevuld en ook weer in elkaar gezet. Nu kunnen ze weer onder de truck. (En ik heb ook maar even de eettafel schoongemaakt). 21-05-2009 De schokdempers zitten er weer onder, en het laatste boutje word aangedraaid.
21-05-2009 Oja, even een tip. Als je schokdempers vast draait, draai ze dan niet strak vast. Ze moeten ook een beetje kunnen scharnieren tijdens het veren en als je ze strak draait gaat dat stroever en beinvloed dat het rij/veergedrag. 21-05-2009 Zo. Klusje geklaard. De wielen zitten er weer onder. Even met de hand het verschil getest in de vering...wat een verschil. Nou begint het toch wel te jeuken om de truck uit te laten. Maar nee. Ik ga hem eerst helemaal naar wens maken.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8