HPI E-Savage
1:10
2 X 550 elektromotor

Index -> HPI E-Savage pagina 1
1 | 2


09-10-2007 En weer eens staat er een splinternieuwe HPI doos in de woonkamer, ditmaal een E-Savage. 09-10-2007 Uitpakken blijft leuk...
09-10-2007 Mooie truck...mooie kleuren... 09-10-2007 Geen verbrandingsmotor dit keer, maar 2 dikke 550's.
09-10-2007 Snel de standaard ontvanger er uit gehaald... 09-10-2007 ...en de Spektrum er in.
10-10-2007 De accu's laden. Dat doe ik mooi met mijn eigen lader. De standaard meegeleverde lader gebruik ik niet. 10-10-2007 Tot de accu's klaar zijn is het wachten....
10-10-2007 Inmiddels heeft mijn vrouw vandaag bij de winkel wat materialen voor mij opgehaald, en kan ik weer wat knutselen aan de E-savage. Zoals BID-chips plaatsen en instellen. 10-10-2007 En ik heb er nog een paar voor in de toekomst als er meer stickpacks komen.
10-10-2007 Ook is er dunnere schokdemperolie, de standaardolie is veel te dik. De dempers zijn er al onderuit gehaald... 10-10-2007 ..en geleegd...
10-10-2007 ...en opnieuw gevuld met de dunnere olie.... 10-10-2007 ...en tot slot weer geassembleerd en gemonteerd onder de truck. Da's al beter veergedrag, nu nog wat zwaardere veren halen... en en dan eens kijken wat ie doet.
11-10-2007 Hihi, vandaag weer een zakje onderdelen gehaald. 11-10-2007 Waaronder zwarte veren, hier zitten ze er al op, met de wielen van de Savage 3.5
11-10-2007 Om goed te kunnen rijden met de grotere wielen moet de vertanding aangepast, hier is het motorgedeelte al uit de auto... 11-10-2007 ...en worden de pinion's aangepast van 20 tanden naar 18 tanden.
11-10-2007 Zo, de motoren zitten weer in de auto. En ze zijn ontdaan van de HPIschildjes. Zodat de koelers er op kunnen... 11-10-2007 ..2 Topcad koelers op elke motor. De grote koelribben moeten de motoren voldoende verkoeling kunnnen geven.
11-10-2007 En zo is ie net iets stoerder. 11-10-2007 Ook met de kap er op.
12-10-2007 Vandaag is de E-Savage voor het eerst naar buiten geweest. Mijn mijn maat samen naar het bos, een stukje scheuren met de Savage's. En dan zal zien dat je van zo'n leuke dag geen foto's hebt omdat je druk bent met rijden, en mijn vrouw die vaak foto's maakt was niet mee. Alles is heel gebleven en we hebben flink lol gehad. 12-10-2007 Echter blijken mijn accu's eerder leeg te zijn, en de fail-safe (ESC temperatuur beveiliging) kwam er een paar keer in zetten. Dit houd in dat de motoren het ondanks de kleinere pinion's toch nog moeilijk hebben. Voor nu heb ik de originele wielen er weer onder... en binnenkort dus nóg kleinere pinion's (17T) kopen.
19-10-2007 Ik was een stukje aan het rijden met de E-savage, en opeens gaat ie een stuk langzamer en heeft hij moeite om vooruit te komen. Er zat geen rommel of zo in de aandrijving, en hij stonk maar smeltend plastic... 19-10-2007 Mijn verdenkingen gingen uit naar de slipperclutch, maar deze bleek nog prima te zijn... Maar nu blijkt een van de motoren zwaarder te lopen.
19-10-2007 De betreffende motor is gedemonteerd, en even direct op een accu gehouden, en ja hoor.. hij maakt een heel raar geluid, en komt niet volledig op toeren. Kapot dus. 19-10-2007 Aangezien dit wegwerpmotoren zijn is dit ook precies wat ik ermee gedaan heb, ik heb 'm weggegooid en een nieuwe besteld.
21-10-2007 Ik ban vandaag aan de gang gegaan met de overgang naar andere stekkers. De Tamiya stekkers blijken vaak een zwak punt op de E-Savage te zijn. 21-10-2007 Hier zie je alles omgebouwd, de accu's hebben de betere rode stekkers, en de laadkabels hebben adapters naar de rode stekkers daar zit nog wel Tamiya op omdat er niet zulke hoge stromen doorheen hoeven.

1 | 2