TERUG
Absima Sherpa
1:10


1 | 2

11-04-2022 En zo komt is dan op de auto. Hij zit vast met de originele boutjes in de vloer. Ik ben er helemaal blij mee zo. Lekker snel en makkelijk opgeslost. 11-04-2022 Alles past er makkelijk in en er komt nog meer in straks... Het is niet helemaal waterdicht (wel spatwater) maar ik rij toch niet door water.
11-04-2022 Ik heb ook even die rood metallic accesoires van de achterkant afgeschroefd. Ik wil daar op termijn een reservewiel hebben hangen. 11-04-2022 En ik heb de auto al op de zender ingesteld. Dan hoef ik straks alleen maar de SR515 te 'binden' met de zender.
06-05-2022 Vandaag zijn er weer wat onderdelen voor de Sherpa binnen gekomen. De SR515 ontvanger, servo reverser, en een originele inwendige veren set. 06-05-2022 De difflock servo's willen niet zomaar werken met de reverser...ze blijven brommen (heeft niet met de travel te maken). De oplossing is de reverser op de andere servo te zetten, echter moet dan ook de functierichting omgedraaid. Effe schroeven dus...rekening betalen (4K)
06-05-2022 Maar goed, even later werkt alles prima en zit het allemaal weer gemonteerd en opgeborgen. 06-05-2022 Ik ben echt superblij met mijn doosje, voldoet prima.
06-05-2022 Dan ga ik bezig met de schokdempers. Simpel klusje. 06-05-2022 Dit staat wel erg mooi hoor. Ik ben benieuwd hoe ze presteren.
06-05-2022 Nadat alle 4 de schokdempers gemonteerd zijn en ik een paar indoor testrondjes heb gereden valt mij op dat de auto scheef staat.... 06-05-2022

...toen ik de set uitpakte viel mij al op dat 1 schokdemper had gelekt in de verpakking door een losse dop. Ik heb deze vervolgens geopend en bijgevuld met 500 CPS olie. Daarop heb ik alle 4 gecontroleerd maar alles bleek in orde. Ze waren droog en beweegden soepel.
Echter na die testrondjes in huis, niks bijzonders, wat lichte flex obstakels, bleken er 2 schokdempers ineens niet meer soepel in en uit te gaan.
Ik heb geen idee waar dit door komt...denken (1K)
Die ene die lek uit de verpakking kwam lekt nog steeds iets, maar juist die beweegt nog wel soepel. De twee anderen voelen stroef, alsof er iets schraapt aan de binnenkant. Echter als je ze uit elkaar haalt zijn de symptomen weg en zie je er niks aan.
Ik ga mij hier later wat meer mee bezig houden en voor nu zijn de origineel geleverde uitwendige veren er weer ondergezet.

Deze auto wordt veelal vergeleken met de TRX4 van Traxxas omdat hij qua functies overeenkomt, maar qua upgrades (verlichtng, Beadlock velgen) zelfs rijker is uitgerust. En zelfs dan nog goedkoper. Nou ik moet eerlijk zeggen, dit is de laatste Absima die ik gekocht heb. De auto en materialen voelen niet heel kwalitatief, Ook andere Absima artikelen die ik gekocht heb los van deze auto vallen in de praktijk nogal eens tegen, zoals LiPo's met een dode cel...
facepalm (3K)
06-05-2022 Ik heb nog een potje transparant oranje verf staan die ik gebruikt heb op mijn eerste FG. Daar heb ik nu wel een doel voor. 06-05-2022 Namelijk deze spatbord lichten kleuren. Dat geeft dan als amber cornerlights net even wat meer uitstraling aan de voorzijde.
06-05-2022 Als ze uit zijn is het duidelijk oranje. 06-05-2022 En wanneer ze branden is het meer naar geel. Beide staat hem goed vind ik.
16-05-2022 Gisteren heb ik voor het eerst op de crawlerbaan gereden met de Sherpa. Wat gelijk opvalt is dat deze totaal geen dragbrake heeft. Daar valt niet mee te crawlen. Deze motor en ESC gaan er gelijk af. 16-05-2022 Zo dus. Lekker makkelijk.
16-05-2022 Nog even de mount en pinion er af. 16-05-2022 Op deze ESC is nagenoeg niks in te stellen. Binnenkort krijg ik een motor/ESC set uit een TRX4 binnen. Ik wil kijken hoe de Sherpa daar mee rijdt.
22-05-2022 De Traxxas motorset voor de Sherpa is binnen. 22-05-2022 Het geheel is even los aangesloten voor een test. Alles is in orde.duimen omhoog (1K)
22-05-2022 De ESC past netjes op de daarvoor bedoelde plek. Hij is een stuk groter dan de originele. Gelukkig is hij ook niet te hoog. 22-05-2022 De motorsteun gaat op de motor. Met een drupje Locktite.
22-05-2022 En dan zit het in de auto. 22-05-2022 De motordraden zijn verwisseld om de 'Reverse Rotation' van de Titan 550 op te heffen.
(Eigenlijk is het gewoon een standaard motor, maar met de draden andersom gesoldeerd).
22-05-2022 Tot slot nog een beetje Cable Managment toegepast. Oftewel, de draden een beetje fatsoenlijk weggewerkt. Vanmiddag ga ik samen met dochterlief en haar roze Slash een proefrit maken. 22-05-2022 Update: De testrit vanmiddag ging goed. Hij doet het nu een stuk beter.

1 | 2